دسته‌بندی نشده

انواع ورق های فلزی

ورق ها فلزی در انواع مختلفی وجود دارند و هر یک از آن ها به مصارف گوناگونی می رسند. ورق های فلزی را بر اساس مواد اولیه و روش تولیدی که دارند در هفت دسته طبقه بندی می کنند که عبارتند از: ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق آجدار، ورق سیاه، ورق رنگی، ورق استیل و ورق اسید شویی. در ادامه به بررسی این نوع ورق ها می پردازیم.

ورق فلزی گالوانیزه

به نوعی از ورق های فلزی که بر روی سطح آن ها یک فلز را پوشش می دهند ورق گالوانیزه می گویند. پوشش تشکیل شده بر روی این ورق از خوردگی جلوگیری کرده و ورق را به یک ورق ضد زنگ تبدیل می کند.

ورق فلزی سیاه

به ورق هایی که توسط روش نورد گرم تولید می گردند ورق سیاه می گویند. این نوع از ورق ها در ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمان سازی، لوله سازی و …دارند.

ورق فلزی رنگی

ورق های فلزی رنگی در واقع همان ورق های گالوانیزه می باشند که در کوره مقداری رنگ بر روی سطح آن افزوده می شود و به مصارف مختلفی می رسد.

ورق فلزی اسیدشویی

این نوع ورق ها نوعی از ورق های سیاه می باشند که توسط عمل اسیدشویی زغال هایی که در سطح آن موجود می باشد و همچنین ناخالصی های آن را می زدایند.

ورق روغنی

به ورق هایی که توسط روش نورد سرد تولید می شوند ورق روغنی گفته می شود. این ورق ها دارای ضخامت کمی می باشند و کیفیت ظاهری بسیار خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *