دسته‌بندی نشده

انواع ورق های طرح سفال:

انواع ورق های گالوانیزه طرح سفال بیشتر در زمینه ظاهر و ابعاد دارای تفاوت هستند. اصلی ترین انواع ورق های طرح سفال عبارتند از: ورق های طرح سفال پالرمو، ورق های طرح سفال ژنوا و ورق های طرح سفال پرچین، که در ادامه به معرفی ویژگی های هر یک خواهیم پرداخت:

ورق های طرح سفال پالرمو:

 

یکی از اصلی ترین انواع ورق های گالوانیزه رنگی طرح سفال ورق های طرح سفال پالرمو می باشد که جهت اجرای ورق شیروانی ساختمان های ویلایی بسیار مناسب هستند. وجه تسمیه این ورق ها شهر پالرمو در کشور ایتالیاست که اکثر ساختمان های آن سقفی با ظاهری شبیه سقف های ساخته شده با این ورق ها دارند.

 

این ورق ها که از مهم ترین و پرمصرف ‌ترین تولیدات فلزی به حساب می آیند، برعکس سفال دارای شکنندگی نبوده و و دارای وزن کمتری نیز می باشند. ورق های طرح سفال پالرمو علاوه بر جذابیت بصری و تنوع بالای رنگ، در برابر زلزله نیز از مقاومت بالایی برخوردارند.

از دیگر مزایای این ورق ها می توان به نصب سریع و آسان، عدم تغییر رنگ و شکل در معرض شرایط جوی مختلف، مقاومت بالا در برابر رطوبت و اکسیژن هوا و همچنین عدم شکستگی و داشتن یکپارچگی بالا در طول زمان اشاره نمود. معمولاً این ورق ها با ضخامت 0.5 میلیمتر، در عرض ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتی متر  و به طول دلخواه سفارش دهنده تولید و ارائه می شوند.

ورق های طرح سفال جنوا:

این ورق های رنگی گالوانیزه نیز کاربرد فراوانی به عنوان ورق های شیروانی دارند. معمولاً این ورق ها با ضخامت 0.18 تا 0.80 میلیمتر، در عرض ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتی متر  و به طول دلخواه سفارش دهنده تولید و ارائه می شوند.

ورق های طرح سفال پرچین:

ویژگی ورق های طرح سفال پرچین نوع قرار گرفتن در کنار هم و همپوشانی آن هاست ه موجب می شود سف در برابر باد و باران مقاوم و غیر قابل نفوذ گردد. این ورق ها برای استاده در شیب های 12 تا 90 درجه مناسب بوده و بسیار سبک تر از سایر پوشش های سقف هستند.

ورق های طرح سفال پرچین در برابر نیروهای برشی و پیچشی زلزله نیز مقاومت مناسبی دارند. معمولاً این ورق ها با ضخامت 0.5 تا 0.6 میلیمتر، در عرض 370 میلی متر  و به طول 98 میلیمتر تولید و ارائه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *