دسته‌بندی نشده

ویژگی های ورق های طرح سفال

زیر سازی ساده:

برای نصب این مصالح نیازی به یک فرآیند زیرسازی پیچیده نمی باشد و فقط با اجرای یک خرپای بسیار ساده و حتی بدون نیاز به سازه چوبی و فلزی می توان زیرسازی لازم را برای نصب ورق های گالوانیزه طرح سفال انجام داد.

نصب سریع و آسان:

نصب این ورق ها به عنوان مصالح سقف شیبدار بسیار ساده تر از سفال بوده و سرعت عملیات ساختمانی را نیز بالا می برد.

طول عمر بالا و شرایط نگهداری آسان:

ورق های طرح سفال از جنس ورق های گالوانیزه هستند و به علت قرار گرفتن یک لایه از فلز روی بر روی فلز پایه که همان فولاد یا آهن است، این ورق ها از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند.

همچنین نگهداری آنان نیز آسان است. به طور میانگین این ورق ها در کاربری شیروانی، در برابر نور آفتاب می توانند تا 50 سال کارایی داشته باشند.

استحکام و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی:

از ویژگی های ورق های گالوانیزه می توان به امکان تحمل ۷۲۰ درجه حرارت اشاره نمود. همچنین ورق های گالوانیزه طرح سفال از وزن کمی برخوردار هستند و همین موضوع موجب می ‌شود دیرتر از سازهای دیگر فرو بریزند.

ثابت بودن رنگ و عدم نیاز به رنگ کردن:

این ورق ها در رنگ های سفارش داده شده تولید و به مشتری تحویل داده می ‌شوند و نیازی به هزینه و صرف وقت در رنگ کردن آنها نمی باشد. این ورق ها در رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند و از نظر بصری نیز دارای زیبایی و جذابیت بالایی می باشند.

وزن کم محصول:

پیشتر نیز گفته شد که این سازه ها از مزیت سبک بودن برخوردارند.

مقاومت بالا در برابر زلزله:

به طور کلی در در دنیا برای مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله از اصل کاهش وزن سازه استفاده می کنند. از این رو کمبود وزن این مصالح می ‌تواند به مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله کمک کند. همچنین برای استحکام این ورق ها از پیچ هایی از جنس فولاد استفاده می شود که دربرابر نیروهای پیچشی و برشی زلزله مقاومت بسیاری ایجاد می کنند.

کم بودن حجم و حمل و نقل آسان:

از دیگر مزایای این نوع ورق ‌ها این است که بعلت حجم پایین، به راحتی می ‌توان از این محصولات در انبارها استفاده قرار داد و حمل و نقل آن ها نیز بسیار راحت و آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *